FANDOM

Złoci Rycerze - jedna z klas rycerskich w Rycerzach Zodiaku.
GoldSaintsSS

Połowa pierwszego składu Złotych Rycerzy. Od lewej: Aiolia, Milo, Saga, Camus, Mu i Shaka.

Jest to jedna z najpotężniejszych klas rycerskich i najpotężniejsi rycerze broniący Atenę. Z zasady jest ich 12 - tyle samo, co znaków zodiaku. Jednakże w historii przedstawionej w Rycerzach Zodiaku poznajemy ich 14. Przewodzi nimi Wielki Mistrz, który jest czymś w rodzaju przedstawiciela Ateny. Ma on potężną moc, a może nim zostać silny i mądry Złoty Rycerz, który nie jest młody (za czasów Shiona na stanowisko Wielkiego Mistrza mogli kandydować Aiolos, Saga i Dohko).

Złoci Rycerze żyją w Sanktuarium, gdzie bronią wejścia do ich Domów Zodiaków, przypisanych ich znakowi zodiaku. By ich pokonać trzeba odkryć siódmy zmysł. Część Złotych Rycerzy jest mistrzami dla rycerzy mniejszych klas (np. Aiolos trenował Aiolię, a Dohko Shiryu).

Lista Złotych Rycerzy Edytuj

Pojawiający się w serii Sanktuarium Edytuj

  • Mu (Rycerz Barana)
    LC1

    Drugi skład Złotych Rycerzy. Od prawej do lewej i góry do dołu: Regulus, Aspros, Shion, Rasgado, Manigoldo, Asmita, Degel, Sisyphus, Dohko, Kardia, El Cid i Albafica.

52525

Złoci Rycerze z Omegi. Od Lewej: Kiki, Harbinger, Paradox, Schiller, Mycenae, Fudō

Pojawiający się w serii OmegaEdytuj

Pozostałe serie i gry Edytuj

Seria Lost Canvas Edytuj

Ponieważ seria "Lost Canvas" przedstawia kulisy Świętej Wojny Ateny z Hadesem sprzed 240 lat, zmienieni zostali tam również Złoci Rycerze. Ówczesny skład to:

Next Dimension Edytuj

Media:Przykład.ogg |tytuł=Złoci Rycerze

{{Saint Seyia]]|ShionMuAldebaranSagaKanonMaska ŚmierciAioliaShakaDohkoMiloAiolosShuraCamusAphrodite}} Lost Canvas|ShionRasgadoDefterosAsprosManigoldoRegulusAsmitaDohkoKardiaSisyphusEl CidDegelAlbafika}}