FANDOM

Siegfried z Dubhe
Święty Wojownik Alfa
Dubhe Siegfried
Siegfried
Debiut Odcinek 74.
Wiek 19
Miejsce urodzenia Asgard
Miejsce treningu Asgard
Zbroja Rycerza Alfa
Klasa rycerza Święty Wojownik
Płeć Mężczyzna
Wysokość 1.95 m
Waga 85 kg
Lojalność Hilda Polaris
Rodzina Grani Sigmund
Status Martwy

Siegfried z Dubhe (W Polsce znany jako Zygfryd) - postać z Rycerzy Zodiaku. Występuje tylko w serii Asgard.

Jest on Świętym Wojownikiem Alfa, ostatnim z którym Rycerze z Brązu mieli do czynienia i przyjacielem Hagena z Merak. Postać Siegfrieda jest połączeniem legendy o Beowulfie z mitem o Achillesie. Siegfried wykazuje się wielkim patriotyzmem wobec Asgardu.

Historia Edytuj

Przed wojną Edytuj

Dawno temu przodek Siegfrieda pokonał smoka z lasu niedaleko Asgardu i odkrył górę diamentów. Ponieważ w czasie walki został oblany krwią smoka, stał się nieśmiertelny. Jednakże wtedy do pleców przylepił się listek, uniemożliwiając polanie tej części ciała krwią. Kiedy listek odpadł, miejsce te stało się piętą achillesową Siegfrieda i jego potomków. Niedługo potem został zabity.

Wojna w Asgardzie Edytuj

W czasie wojny Siegfried na początku powala każdego z Rycerzy z Brązu. Jednakże Shiryu odkrył jego słaby punkt i informację o nim przekazał Seiyi. To umożliwiło mu poranienie rycerza.

Chwilę później na pole walki przybyła Hilda, by przyjrzeć się walce i Sorrento, który wyjaśnia, iż Hilda Polaris nie chciała pomóc Posejdonowi w jego planie zdobycia panowania nad Ziemią, dlatego ten zmusił ją do założenia pierścienia Nibelungów. Mówi też, że Posejdon rozczarowany wynikiem wojny, rozkazał mu przybyć po Hildę i Siegfrieda.

Rycerz Alfa wtedy uwierzył Seiyi w historię opętania Hildy i oddaje mu swój szafir. Następnie złapał Sorrenta i skupił swoją energię tak, by móc go zabić, poświęcając własne życie. Siegfried leci z Morskim Generałem ku niebu i wydawałoby się, że zginęli. Jednakże w czasie lotu Sorrento wykorzystuje swój atak iluzji. Siegfried wystraszony wypuszcza sługę Posejdona i w ostateczności ginie sam.

Wbrew pozorom jego poświęcenie nie poszło na marne. Żeby nie ono, Seiya nie dostałby tak szybko Szafiru Odyna od Rycerza Alfa i musiałby go pokonać, a miał mało siły już. Seiya po prostu był wykończony wszystkimi walkami, a Siegfried zabiłby go, gdyby nie przeszkodzenie w walce przez Hildę i Sorrenta. Poza tym nawet, gdyby Seiya pokonał Siegfrieda, musiałby stoczyć walkę z Morskim Generałem, a na to już nie było czasu.