Fandom

Saint Seiya Wiki

Rycerze Zodiaku

348stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Manga.jpg

Rycerze Zodiaku (oryg. Saint Seiya) - manga autorstwa Masamiego Kurumady, serial anime (reżyserii Kōzō Morishity, Kazuhito Kikuchiego, Shigeyasu Yamauchiego i Tomoharu Katsumoto) oraz seria pięciu filmów pełnometrażowych (reżyserii Kōzō Morishity, Shigeyasu Yamauchiego, Masayuki Akehiego i Shingo Arakiego).

Opowiada ono o losach tytułowych Rycerzy Zodiaku. Główni bohaterowie to sieroty, które zostały wysłane w różne zakątki świata na trening, by zdobyć legendarne zbroje Rycerzy z Brązu, zbroje obrońców Ateny. Każdy z głównych bohaterów posiada specjalną siłę oraz zbroję, która odpowiada jednej z konstelacji gwiezdnych. Cała historia zaczyna się pierwszym odcinkiem serialu, przerywanego od czasu do czasu jednym z czterech filmów, idąc przez pierwszą i drugą serię, a kończy się piątym filmem.

Rycerze Zodiaku są dużym nawiązaniem do mitologii greckiej. Zostają tutaj przedstawione różne postacie z wierzeń Starożytnych Greków i niektóre mity przerobione na bardziej odpowiadający czasowi akcji mangi i anime. Pojawiają się również nawiązania do innych religii np. do Chrześcijanizmu (postać Lucyfera), Buddyzmu (postać Shaki) oraz mitologii germańskiej (seria Asgard).

Manga powstawała w latach 1986-1990, z kolei anime zostało wyemitowane po raz pierwszy w Japonii w latach 1986-1989 (seria Sanktuarium, Asgard i Królestwo Posejdona) i 2002-2008 (seria Hades i Elizjum). Obecnie powstaje seria Lost Canvas. W Polsce wyemitowane zostały jedynie pierwsze 3 serie ocenzurowane. Było to w latach 1995-1997 na istniejącym wówczas kanale RTL7.

Serie Edytuj

Manga Edytuj

Cała historia tej serii zaczyna się od mangi. Na jej podstawie są wykonane anime i filmy wymienione niżej. Nie zekranizowane mangi z serii Saint Seiya to:

Anime Edytuj

Powstały 2 duże serie podzielone na 5, z czego Sanktuarium, Asgard i Królestwo Posejdona jest w pierwszej serii, a Hades i Elizjum jest w drugiej. Oprócz tego powstało 5 filmów opowiadających o potyczkach z innymi bogami. W sumie powstało 145 odcinków i 5 filmów. Oprócz tego w produkcji jest seria Lost Canvas.

1 Kwietnia 2012 wystartowała nowa seria - Omega, rozgrywająca się 25 lat po zakończeniu serii Elizjum.

Filmy: Edytuj

Gry i inne Edytuj

Serial doczekał się serii gier wydanych na PlayStation 2:

Oraz na PlayStation 3:

Oprócz tego powstały dwie gry fanowskie:

W fazie produkcji jest fanowska seria anime Zeus Chapter.

Bohaterowie Edytuj

Główni Edytuj

Pierwsze 4 serie i 5 filmów Edytuj

Lost Canvas Edytuj

Główni przeciwnicy Edytuj

Pierwsze 4 serie Edytuj

Filmy Edytuj

Lost Canvas Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W polskiej i francuskiej czołówce występują fragmenty dwóch odcinków z serii Asgard.
  • Seria Asgard została stworzona dla celów anime. W mandze nie ma słowa o Świętych Wojownikach, Hildzie itd. Stąd w mandze seria Królestwo Posejdona jest druga, a nie trzecia.
  • We francuskiej wersji postacie często zmieniały głos m.in z powodu złego doboru głosów, co widać na przykładzie Shuna, Mu i Kanona.
  • Serial ma wiele niedociągnięć. Nie jest jasno wyjaśnione np. jak Saga doszedł do tytułu Wielkiego Mistrza.
  • Jeden ze Spectran oraz Czarny Smok trenowali w Polsce (w tamtych czasach Polska Rzeczpospolita Ludowa).
  • Niektóre odcinki z polskim lektorem są źle nagrane - kwestie pojawiają się z opóźnieniem.
  • W Japonii produkowane są również karty do gry oraz figurki zabawkowe dla fanów serii. W Polsce czasami można znaleźć ofertę sprzedaży takich przedmiotów m.in na Allegro.
  • Postacie Rycerzy Zodiaku w mandze różnią się od tych z anime pod względem wyglądu i zbroi. Dla przykładu Ikki w mandze ma zbroję w odcieniach kolorów czerwonego i pomarańczowego, a w anime zbroja jest biało-niebieska z czerwono-pomarańczowymi shurikenami.
  • Piosenka do polskiej i francuskiej czołówki La Chanson des Chevaliers została stworzona przez Bernarda Mineta.

Zobacz też Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki