FANDOM

Orfeusz
Rycerz Liry
Orphee Lyra
Orfeusz
Debiut Rozdział 86. (manga), Odcinek 129. (anime)
Miejsce urodzenia Grecja
Zbroja Liry
Klasa rycerza Srebrny Rycerz
Płeć Mężczyzna
Wysokość 1.73 m
Waga 60 kg
Urodzony 15 listopada
Wiek 19
Lojalność Atena (nieoficjalnie), Hades (oficjalnie)
Status Martwy

Orfeusz Lira – postać z Rycerzy Zodiaku.

Orfeusz jest legendarnym Srebrnym Rycerzem, którego Seiya i Shun spotykają w serii Hades. Jego zbroja jest cała srebrna. Orfeusz jest średniego wzrostu mężczyzną z niebieskimi włosami.

Orfeusz jest mistrzem gry na harfie i swoją muzyką potrawił oczarować każdego, włącznie z jego ukochaną Eurydyką.

Postać Orfeusza Liry jest oparta na micie o Orfeuszu.

Historia Edytuj

Przez wiele lat Orfeusz służył w Sanktuarium, gdzie często grywał Złotym Rycerzom oraz Wielkiemu Mistrzowi. Jednak najwięcej czasu spędzał ze swoją ukochaną.

Niestety pewnego dnia Eurydyka umiera, a jej dusza zostaje zabrana do Piekła. Orfeusz wybiera się tam w celu przebłagania Hadesa, by pozwolił mu odejść z ukochaną. Jednakże Hadesowi spodobał się styl grania Orfeusza, co zauważyła Pandora Heinstein. Kazała ona Faraonowi Sfinksowi spowodować, by Orfeusz złamał słowo dane Hadesowi. Bowiem aż do wyjścia nie wolno mu było odwrócić się, by spojrzeć na Eurydykę. Faraon wykorzystał metalową tacę, jaką otrzymał od Pandory, by odbić światło z wyjścia na Orfeusza. Tamten myśląc, że dotarł do wyjścia, odwrócił się do Eurydyki, a ona w tym samym momencie stała się mówiącym posągiem. To spowodowało, że Orfeusz nigdy nie wrócił do Sanktuarium i stał się legendą. Jednakże w tym samym momencie zaczął rywalizować z Faraonem o względy u Hadesa.

W czasie misji dostarczenia Zbroi Ateny Saori Kido, Seiya i Shun natrafili na Faraona Sfinksa, który chciał ich wykończyć swoją muzyką. Jednakże Orfeusz się sprzeciwia i zabiera ich ze sobą, z zamiarem zabicia ich. Po rozmowie z Rycerzami z Brązu i wysłuchaniu błagań Eurydyki, postanowił wrócić do Sanktuarium. Jednakże chciał na początku rozprawić się z Faraonem, który mu wyznał prawdę o spisku. Udało mu się zabić Faraona, mimo popękanej struny w harfie. Następnie zaproponował Seiyi dokonanie zamachu na Hadesa, bowiem w tym momencie wypadała chwila, w której Orfeusz miał po raz kolejny zagrać dla władcy podziemia.

Orfeusz przybył do Giudecci przynosząc kufer z Seiyą i Shunem zasypanymi kwiatami i oznajmił Pandorze, że kufer ten jest darem dla Hadesa, któremu chciałby podarować osobiście. Pandora na początku sprawdza skrzynię przebijając kwiaty kilka razy swoim harpunem. Jednakże nie trafiła ukrytych w niej rycerzy.

Orfeusz zaczął grać, a towarzyszyli im Aiacos Garuda, Radamantis Wyvern oraz Minos Gryf. Orfeusz zaczął grać i muzyką znieruchomiał wszystkich oprócz Hadesa i Radamantisa. Okazało się bowiem, że Hades, któremu grał był tylko zjawą, która chwilę później opętała Shuna, a Radamantis oparł się działaniu jego harfy. Orfeusz ginie z rąk Radamantisa.