FANDOM

Folkel
Folkel
Debiut Odcinek 84.
Miejsce urodzenia Asgard
Miejsce treningu Asgard
Płeć Mężczyzna
Lojalność Hilda Polaris
Rodzina Mime z Benetnash (przybrany syn)
Status Martwy

Folkel - epizodyczna postać z Rycerzy Zodiaku, występujący tylko w serii Asgard.

Folkel był najsłynniejszym i najsilniejszym wojownikiem w całym Asgardzie przed pojawieniem się Świętych Wojowników. Pewnego dnia przybył do małego, drewnianego domku, by zabić jednego mężczyznę. Kiedy zobaczył, że on i jego żona mają małe dziecko, którym był Mime z Benetnash, postanowił oszczędzić im życie i odejść. Jednak prawdziwy ojciec chłopaka zaatakował Folkela od tyłu. Folkel szybko się odwrócił i zaatakował, ale ponieważ żona jego przeciwnika zasłoniła swojego męża swoim ciałem, rodzice Mime'a zginęli. Dlatego też Folkel postanowił się zaopiekować chłopcem. Przez wiele lat ciężko go trenował myśląc, że Mime będzie jednym ze Świętych Wojowników. Nie pochlebiał jednak jego pasji do gry na harfie. Raz nawet zniszczył jedną z jego harf. Ale też były momenty, kiedy się troszczył o chłopaka i między innymi jadąc przez zamieć brał go do lekarza, żeby nie umarł. Pewnego dnia Mime wrócił do domu i nikogo nie było. Odkrył wtedy zdjęcie jego z prawdziwymi rodzicami i odkrył, że Folkel nie jest jego prawdziwym ojcem. Wtedy wojownik wraca do domu i mówi, że to prawda, bo ich zabił. Nie zdążył jednak powiedzieć całej prawdy - Mime zdenerwowany wygarnia mu, co o nim zawsze myślał - że go nienawidzi itd. i zabija go.

Od tego czasu Mime nie chce pamiętać dobrych chwil z ojcem. Zawsze mówił, że Folkel był mordercą. Dopiero kiedy Ikki zmusił go do przypomnienia sobie dobrych chwil Złudzeniem Feniksa, Mime zaczyna płakać i stwierdza, że to jednak on był mordercą i prosi Folkela o wybaczenie.