FANDOM

Dohko
Rycerz Wagi
Libra no Dohko
Dohko

Dohko, jako Stary Mistrz

Debiut Rozdział 12. (manga), Odcinek 4. (anime)
Miejsce urodzenia Chiny
Mistrz Jest on mistrzem Shiryu, Okko i Genbu, prawdopodobnie również Tenmy.
Zbroja Wagi
Klasa rycerza Złoty Rycerz i Wielki Mistrz (tymczasowo)
Płeć Mężczyzna
Wysokość 1.40 (jako Rōshi) / 1.70 (jako młody Dohko) m
Waga 85 kg
Urodzony 20 października
Wiek biologicznie 18, chronologicznie 261
Lojalność Atena
Status Martwy

Dohko, znany też jako Rōshi (oryg. Libra no Dohko) - postać z Rycerzy Zodiaku.

Dohko jest Złotym Rycerzem Wagi, żyjącym ponad 243 lata, dorastał razem z Shionem, z którym się przyjaźnił. Żył w czasach pamiętnych Świętych Wojen Ateny z Posejdonem i Hadesem. Zawsze umiał przeczuć, kiedy miało stać się coś złego. Jest to najmądrzejszy ze wszystkich Złotych Rycerzy. Jego zbroja zawiera 12 różnych broni - po każdej dla każdego Złotego Rycerza.

Kiedy bronił pieczęci, używał prawdopodobnie imienia Rōshi, by się kryć.

Historia Edytuj

Lost Canvas Edytuj

Narazie ta sekcja jest pusta.
Shion i Dohko

Dohko i Shion podczas poprzedniej Świętej Wojny.

Późniejsze wydarzenia Edytuj

Po Świętych Wojnach Dohko dostał za zadanie pilnowanie pieczęci nałożonej przez Atenę na Hadesie i jego 108 Spectran, uwięzionych w Pięciu Wzgórzach w Chinach. Spowodował, że jego serce biło tylko 100 000 na rok - tyle samo, co bije serce normalnie w ciągu dnia. Tak więc dla niego 243 lata były jak 243 dni. Jednakże i tak odbiło się to na jego wyglądzie - z młodego człowieka stał się niskim, fioletowym staruszkiem.

Później kiedy doszło do tego, że Saga został Wielkim Mistrzem kosztem życia Shiona i wprowadził okrutne rządy, Dohko odszedł na zawsze do Chin, odmawiając służenia w Sanktuarium. Zostawił też tam swoją zbroję Wagi.

Później doszło do tego, że odnalazł on Shunrei jeszcze, jako niemowlę, porzuconą przez jej rodziców. Zabrał ją i się nią zaopiekował niczym swoją wnuczką. W zamian ta się nim opiekowała.

8 lat później z Japonii przybył do niego Shiryu jeszcze jako dziecko, by trenować do zdobycia zbroi Smoka. Wtedy trenował już jednego ucznia o imieniu Okko. Ostatecznie wybrał jednak Shiryu, za jego dobry charakter.

Od czasu walki Rycerzy z Brązu w Sanktuarium, Złota Zbroja Wagi z woli Dohko pomogła Rycerzowi Smoka w wydostaniu Hyogi z Lodowej Trumny stworzonej przez Camusa. Dohko wspomagał również psychicznie Shiryu, szczególnie w czasie jego walki z Maską Śmierci.

W czasie wojny w Asgardzie i Królestwie Posejdona, Dohko tymczasowo pełnił nieoficjalnie funkcję Wielkiego Mistrza. Oprócz tego jego zbroja posłużyła się do zniszczenia wszystkich kolumn w krainie Posejdona.
Dohkomłody

Dohko w pełni sił.

W serii Hades, Dohko pojawia się, by wesprzeć dobrych rycerzy w walce ze Spectranami oraz z Shionem, Sagą, Camusem i Shurą, którzy uznani za zdrajców chcieli podejść do Ateny niby z zamiarem zabicia jej, a tak naprawdę chcąc jakoś jej pomóc w wojnie z Hadesem. Sądząc, że powstali Złoci Rycerze będą żyć wiecznie, Dohko włączył zegar na wieży zegarowej w Sanktuarium, dając im do zrozumienia, iż żyją tylko 12 godzin. Później używając swojej energii Cosmo zrzucił starą skórę, stając się znów młodym, wysokim mężczyzną, po czym stoczył walkę z Shionem. Później śledził poczynania Rycerzy z Brązu w Piekle, by później wspomóc ich i Złotych Rycerzy w niszczeniu Ściany Płaczu kosztem własnego życia.

Ostatecznie zostaje skazany przez bogów za zbrodnie przeciwko nim w Saint Seiya: Niebiański Rozdział - Uwertura.

Media:Przykład.ogg |tytuł=Złoci Rycerze

{{Saint Seyia]]|ShionMuAldebaranSagaKanonMaska ŚmierciAioliaShakaDohkoMiloAiolosShuraCamusAphrodite}} Lost Canvas|ShionRasgadoDefterosAsprosManigoldoRegulusAsmitaDohkoKardiaSisyphusEl CidDegelAlbafika}}