FANDOM

Aphrodite
Rycerz Ryb
Pisces no Aphrodite
Aphrodite
Debiut Rozdział 37. (manga), Odcinek 68. (anime)
Miejsce urodzenia Szwecja
Zbroja Ryb
Klasa rycerza Złoty Rycerz, Spectran
Płeć Mężczyzna
Wysokość 1,83 m
Waga 72 kg
Urodzony 10 marca
Wiek 22
Specjalne ataki
  • Czerwona Róża
  • Biała Róża
  • Czarna Róża
Lojalność Wielki Mistrz, Hades, Abel
Status Martwy

Aphrodite (oryg. Pisces no Aphrodite) - postać z Rycerzy Zodiaku. Imię pochodzi od mitologicznej Afrodyty. Aphrodite mimo żeńskiego imienia i ust, jest mężczyzną [1].

Jest on Złotym Rycerzem Ryb pilnującym Domu Ryb - ostatnim przed Papieską Komnatą, w której urzęduje Wielki Mistrz. Jego bronią są róże, z czego np. czerwona róża potrafi uśpić przeciwnika, a czarna zwana pirańską potrafi zniszczyć wiele barier i zadać wielki ból.

Historia Edytuj

Sanktuarium Edytuj

Aphrodite pojawia się w momencie kiedy na polecenie Wielkiego Mistrza Milo próbuje zabić Albiora. Aphrodite widząc, że Rycerz Skorpiona ma małe szanse w walce, zabija Albiora z ukrycia jedną ze swoich róż.

Kiedy Shun wraz z Seiyą dotarł do Domu Ryb, poprosił kompana, by sam mógł się rozprawić z Aphrodite. Seiya tak więc rusza naprzód ku uciesze Złotego Rycerza. Wyjaśnia on chwile później Rycerzowi Andromedy, że cała droga z Domu Ryb do Papieskiej Komnaty wyłożona jest czerwonymi różami, które mają za zadanie uśpić Seiyę. Było jednak za późno na ostrzeżenie Seiyi, więc Shun zaczyna swoją zemstę na rycerzu. W walce giną obydwaj - Aphrodite od Niebiańskiej Burzy, a Shun od białej róży, która wysysała jego krew stając się tym samym czerwoną różą. W czasie walki Seiyę ratuje Marin oddając mu swoją maskę, a sama będąca w tym momencie pod wpływem szkodliwego działania róż. Chwilę później Seiya niszczy wszystkie róże i rusza naprzód. Tak kończy się wszelka działalność Aphrodite za życia.

Hades Edytuj

Później Aphrodite pojawia się na krótko w serii Hades. Wtedy wraz z Shurą, Sagą, Camusem, Maską Śmierci i Shionem dostaje życie od Hadesa na 12 godzin, by zabili Atenę. W rzeczywistości chcieli oni dostarczyć Atenie Zbroję Ateny, by mogła ona walczyć z władcą podziemi.

Rycerze już na początku natrafiają na trudności, bowiem Dom Barana był pilnowany przez Mu, który stworzył Lustrzaną Tarczę - odbijała ona wszystkie ataki do przeciwnika. Aphrodite dał się złapać w pułapkę Rycerza Barana i używa czarnej róży, by zniszczyć barierę. Ta jednak zostaje odbita i zabija go. Potem Aphrodite pomaga zniszczyć Ścianę Płaczu wysyłając tam swoją zbroję i wydostając z niej cząstkę światła.

Oprócz tego Aphrodite występuje w filmie Saint Seiya: Legenda purpurowego chłopca, gdzie służy Ablowi i w Saint Seiya: Niebiański Rozdział - Uwertura, gdzie zostaje osądzony na karę złączenia się ze wszystkimi Złotymi Rycerzami w pomnik za zbrodnie przeciwko bogom.

Przypisy Edytuj